بیسان تور تور روسیه تور سن پترزبورگ

تور های سن پترزبورگ

نوع نمایش
  • جدول
  • خلاصه

درباره سن پترزبورگ

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ و نماد مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه است. این شهر ویژگیهای جذاب بسیار زیادی دارد که آن را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل می کند. سن پترزبورگ در سال ۱۷۳۰ میلادی به دستور پتر کبیر ساخته شد و تا ۲۲۵ سال بعد پایتخت روسیه بود. این شهر برای مدتی پتروگراد نام داشت، اما پس از فروپاشی سلطنت تزارها به نام لنین (رهبر انقالب ۱۹۱۷ روسیه و بنیانگذار دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی) لنینگراد نام گذاری‌شد اما با فروپاشی شوروی دوباره به همان نام قدیمی یعنی سن پترزبورگ نامیده شد. سن پترزبورگ شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان است. 

موقعیت شهر

سنت پترزبورگ در 400 کیلومتری هلینسی قرار دارد. آن جا چند ایستگاه اتوبوس و قطار وجود دارد, همچنین در بندر آن کشتی ها برای مسافرت از سن پترزبورگ به پایتخت فنلاند آماده حرکت هستند. طول و زمان سفر, به نوع حمل و نقل 3.5 تا 6 ساعت طول می کشد. زندگی در شهر نوا یک فرصت عالی برای سفر های مکرر به اروپا است، اما شما باید مطمئن شوید که از قبل ویزا شنگن خود را دریافت کرده‌اید.آثار هنری با کیفیت،‌ معماری خیره کننده و پرکار، تاریخچه ای با شکوه و سنت های فرهنگی غنی همه و همه این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا بدل کرده است. شهری که با گرگ و میش اسرار آمیزش در شب هایی سفید بسیاری را فریفته خود کرده و با اُپراها و باله های در سطح کلاس جهانی در شب های سرد و طولانی زمستان، گزینه های متنوعی را برای خوشگذرانی در این شهر در اختیار مسافران قرار داده است.

جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ

جزیره یلاگین -YELAGIN ISLAND

این جزیره که در دوران شوروی سابق پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت نام داشت به ندرت در میان برنامه سفر گردشگران جای می‌گیرد با این وجود نمی‌توان منکر جذابیت‌های آن شد.

  •  

بازدید از موزه‌ی آرمیتاژ

حتی اگر قرار است تنها سفری یک روزه به سن‌پترزبورگ داشته باشید، نباید به سادگی از موزه‌ی آرمیتاژ ایالتی عبور کنید. این موزه که در حال حاضر با مجموعه‌ای متشکل از ۲٫۷ میلیون اثر ارزشمند خوش می‌درخشد.

  •  

خیابان نوفسکی پروسپکت – NEVSKY PROSPEKT

نوسکی پروسپکت اصلی‌ترین خیابان شهر این شهر و یکی از شناخته‌ شده‌ترین خیابان‌های روسیه محسوب می‌‌شود.این خیابان با عبور از مرکز تاریخی شهر از ساختمان اداره نیروی دریایی تا راه آهن مسکو ادامه داشته و پس از یک پیچ خوردگی خفیف به صومعه الکساندر نوفسکی منتهی می‌شود.

  •  

کاخ کنگره ملی (کاخ کنستانتین)

کاخ کنگره ملی زمانی محل اقامت شخصی شاهزاده کنستانتین بود، کسی که برای حمایت از برادرش، نیکولای اول استعفا داد.یک مسیر تراموای منحصر به فرد از مرکز شهر سن پترزبورگ به سمت این کاخ کشیده شده است. این مسیر، اولین خط تراموای برقی امپراطوری روسیه به شمار می‌رود.

  •  

اورانین بائوم (ORANIENBAUM)

 مکان منحصربه‌فردی است که در آن می‌توانید تعداد بی‌شماری از کاخ‌های مختلف را تماشا کنید، کاخ‌هایی که همگی توسط پادشاهان و شهبانوهای روسی ساخته شده‌اند.

  •  

کاخ و پارک پاولوسک (PAVLOVSK PALACE AND PARK)

این کاخ  متعلق به پاول اول بود که کمی پس از تاجگذاری به قتل رسید.

  •  

کاخ و پارک کاترین

کاخ کاترین یکی دیگر از این بناها است که در ترکیب با محیط اطرافش، به مکانی جذاب تبدیل شده است. اتاق کهربا و مبلمان آن نمایشی از شکوه در عین سادگی است.

  •  

پل کاخ

این پل در طول شب بلند می‌شود و به کشتی‌های بزرگ اجازه‌ی ورود به دریای بالتیک را می‌دهد.پل کاخ ارتباط بین میدان کاخ و جزیره‌ی Vasilievsky را فراهم می‌کند. نمای این پل در هنگام غروب و طول شب، بسیار زیباست.

  •  

باغ تابستانی – شهر سن پترزبورگ

باغ تابستانی، یکی از بهترین و دوست‌‌داشتنی‌ترین نقاطی است که برای ریلکسیشن و تنفس هوای تازه در شلوغی شهر می‌توان انتخاب کرد.

  •  

قایق سواری در رودخانه‌ها و کانل‌های آب سن پتزبورگ

اگر بین ماه‌های مه تا اکتبر از این شهر بازدید کردید، به چند روش مختلف می‌توانید شهر را با قایق کندو کاو کنید.سواری با قایق باله دار در حومه پارک و کاخ واقع در پترهف و یا با یک کشتی کروز در طول رودخانه نیوا بخشی از راه‌ها به شمار می‌روند.

  •  

کلیسای جامع سنت آیزاک

کلیسای جامع سنت آیزاک، بزرگ‌ترین کاتدرال ارتودکس سن‌پترزبورگ و مثالی عالی برای سبک معماری اواخر دوره‌ی کلاسیک در روسیه به شمار می‌رود.

  •  

کلیسای SAVIOR ON SPILLED BLOOD

اگر کلیسای مشهور سنت باسیل مسکو را دیده باشید، قطعا به شباهت کم و بیش این دو کلیسا پی خواهید برد.

  •  

قلعه پیتر و پاول (THE PETER & PAUL FORTRESS) 

این قلعه اولین بنایی به شمار می‌رود که در این شهر ساخته شده است، بنابراین می‌توان آن را محل تولد این شهر نامید.

  •  

قلعه پیتر

این مکان امروزه اغلب اوقات تحت نظارت مستقیم موزه تاریخ این شهر بوده و تعدادی نمایشگاه دائمی و موقت در آن برگزار می‌شود.

  •  

سوارکار برنزی (BRONZE HORSEMAN)

سوارکار برنزی تندیس اسب‌سواری پتر کبیر یا همان پتر اول مشهورترین تزار روسی است ، شاید بتوان مجسمه سوارکار برنزی را مشهورترین نماد این شهر بر شمرد.

  •  

باغ وحش لنینگراد (LENINGRAD ZOO)

معمولا باغ وحش‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از جاذبه‌هایی هستند که در سفر به هر شهری از آن بازدید خواهیم کرد.باغ وحش لنینگراد که در پارک الکساندر قرار دارد، قدیمی ترین باغ وحش این شهر به شمار می‌رود.

نقشه مترو سن پترزبورگ

هزینه سفر به سن پترزبورگ

درباره سن پترزبورگ بیشتر بدانید