بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت برج ماین فرانکفورت Main Tower
برج ماین فرانکفورت Main Tower
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره برج ماین فرانکفورت

برج اصلی یا ماین تاور یک آسمان‌خراش 56 طبقه، به ارتفاع 200 متر است که در منطقه‌ی اینِنستاد (Innenstadt) شهر فرانکفورت واقع شده است. نام این بنا بخاطر همجواری با رودخانه‌ی ماین انتخاب شده است. این برج دارای یک ساختمان است.  این ساختمان 62.000 مترمربع فضای اداری، پنج طبقه زیرزمینی، دو سکوی دیدبانی عمومی، 2550 پنجره و 1090 پله دارد. ارتفاع برج با در نظر گرفتن آنتن به 240 متر می‌رسد، این برج چهارمین برج بلند فرانکفورت است. عموم مردم می‌توانند از سکوی دیدبانی، نمای پانورامای شهر فرانکفورت و مناطق اطراف آن را در حدود 200 متر بالاتر از خیابانهای شهر، نظاره کنند. یک مغازه‌ی سوغاتی فروشی نیز در برج قرار دارد که می‌توانید بعد از لذت بردن از چشم انداز شهر، از آن یک یادگاری برای خود تهیه کنید. 

برج ماین توسط دفتر طراحی شویگر و شرکا (Schweger und Partner) طراحی و در سال 2000 افتتاح شده است، طراحی آن به صورتی است که گویی از دو ساختمان متصل به هم تشکیل شده است: ساختمان کوتاهتر با ارتفاع 170 متر به شکل یک مکعب با طراحی متداول دهه‌ی 1970 است و ساختمان بلندتر با ارتفاع 200 متر به شکل استوانه‌ای شیشه‌ای است که برج مخابره‌ای و آنتن بر روی آن قرار گرفته است. این برج، بیست برابر سنگین‌تر از برج ایفل پاریس است. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورتو بازدید از برج ماین را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه برج ماین 

برج ماین بین سالهای 1996 و 1999 ساخته شده است و به عنوان برج نظارت لندسبانک هسن-تورینگن (Landesbank Hessen-Türingen ) فعالیت می‌کند. سایر دفاتری که در این برج مشغول به کار هستند عبارتند از دفاتر آلمانی مریل لینچ (Merrill Lynch) و استاندارد و پورز (Standard & Poor's)، و استودیوی تلویزیونی هزیچر راندفانک (Hessischer Rundfunk). موسسات حقوقی برجسته‌ی ایالات متحده نیز مانند، سالیوان و کرومول (Sullivan & Cromwell) و کلیری گوتلیب استین و همیلتون (Cleary Gottlieb Steen & Hamilton) از ساکنان برج اصلی هستند. اولین مستاجرهای برج ماین در 5 نوامبر 1999 مستقر شدند، اما مراسم رسمی‌ افتتاحیه در 28 ژانویه 2000 برگزار شد. 

 

 

رستوران برج ماین 

رستوران ماین تاور در طبقه‌ی 53 این برج و در ارتفاع 187 متری آن واقع شده است. طراحی منحصر به فرد، مدرن و درجه یک فضای رستوران آن را به‌ یکی از محبوبترین مکانها برای قرارهای عاشقانه و یا حتی ملاقاتهای کاری، تبدیل کرده است. سرتاسر سالن رستوران از شیشههایی به ارتفاع 8 متر ساخته شده است و میهمانان می‌توانند همانطور که غذا یا نوشیدنی خود را میل می‌کنند، از چشم انداز زیبای شهر لذت ببرند. رستوران ماین تاور برای ناهار از سه شنبه تا جمعه از ساعت 12 ظهر الی 3 بعدازظهر و برای شام از سه شنبه تا شنبه از ساعت 6 عصر تا 12 نیمه شب پذیرای میهمانان می‌باشد، دقت داشته باشید که رستوران در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل می‌باشد. 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود به سکوی مشاهده 

سکوی مشاهده برج ماین، تابستانها همه روزه از ساعت 10 صبح الی 7 عصر (روزهای جمعه و شنبه تا 9 شب) و زمستانها از ساعت 10 صبح الی 9 شب (روزهای جمعه و شنبه تا 11 شب) پذیرای بازدیدکنندگان است. هزینه‌ی ورود برای هر فرد 7.50 یورو و برای افراد زیر 6 سال رایگان می‌باشد. 

آدرس و دسترسی به برج ماین

برج اصلی یا ماین تاور در شهر فرانکفورت واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30، 50، 61، 64 و 78 

قطار: خطوط RB10, RB12, RB51, RE2, RE4, RE9 

مترو: خطوط U2 و U7 

لایت ریل: خطوط 11 و 12 

قطارS : خطوط S1, S2, S3, S4, S9 

آدرس: Neue Mainzer Str. 52-58, 60311 Frankfurt am Main, Germany 

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت، می‌توانید از ماین تاور یا برج اصلی این شهر دیدن فرمایید. برج ماین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر فرانکفورت است و بسیاری از گردشگران سفر خود را با بازدید از سکوی دیدبانی آن و مشاهده‌ی منظره‌ی چشم نواز شهر آغاز می‌کنند. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 


نام
نام خانوادگی
متن پیام