بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری تکلیف سفرهای نوروزی 99

پر بازدید ترین مطالب

تکلیف سفرهای نوروزی 99
17 اردیبهشت 1401

بعد از شروع ویروس کرونا، یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه برای پیشگیری از گسترش این ویروس، لغو سفرهای غیر ضروری بود. از این رو، صنعت گردشگری در آستانه ورشکستگی می‌باشد و شرکت‌های هواپیمایی نگران از تدوام شرایط فعلی در ایام نوروز هستند.

در این روزها یکی از مهم‌ترین نکات برای پیشگیری از ویروس کرونا، تشویق مردم به ماندن در خانه است. بیلبوردهایی با عنوان خانه از هرجایی امن‌تر است نیز در برخی از شهرهای کشور به چشم می‌خورد.

شهرهایی که مقاصد گردشگری نوروز هستند باید حداقل امکانات را برای پیشگیری از کرونا در این شرایط فراهم کنند. با کاهش سفرهای نوروزی، باز هم نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که مسافران در نوروز به این شهرها سفر نخواهند کرد. در واقع این مقاصد باید بتوانند تا ابتدای سال 99، شرایط میزبانی از مردم را فراهم کنند تا در صورت ورود مسافر، امنیت جسمی و روانی آن‌ها فراهم شود.

وزارت میراث فرهنگی در کنار پیشگیری از همه‌گیر شدن ویروس کرونا، باید تدابیر لازم برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌ها و صنایع وابسته به گردشگری را نیز در نظر داشته باشد. از این‌رو معاون گردشگری، ولی تیموری به عنوان رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتخاب شد.

بعد از سه هفته از شروع ویروس کرونا، هنوز تصمیمی برای اقدامات لازم در سفرهای نوروزی از مسئولین شنیده نشده است. البته این اقدامات پیشگیرانه بر اساس تجربه‌های بین المللی به شرکت‌های مسافرتی و تمامی هتل‌ها ابلاغ شده است.

در دوران شیوع و گسترش کرونا، اوردوهای دانش آموزی و دانشجویی تا عادی شدن شرایط نباید برگزار شوند.

پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اقامتی که مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارند، ممنوع است.

ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همه استان‌ها، طبق دستور العمل‌های ابلاغی گزارش‌های خود را به صورت هفتگی به دبیرخانه‌ کمیته ارسال می‌کنند.

صنعت گردشگری برای جلوگیری از از ورشکستگی، باید خود را با شرایط موجود وفق دهد. به طور مثال می‌تواند از گردشگری سلامت استفاده کند. گردشگری سلامت یعنی مقاصدی که دارای پتانسیل گیاهان دارویی هستند.

در حال حاضر مشکل کمبود مقاصد گردشگری سلامت نیست بلکه، شرکت‌های مسافرتی و هتل‌ها نمی‌دانند اطلاعیه‌ای که برای لغو و کنسلی در این شرایط خاص دریافت کرده‌اند صرفا تا آخر سال است یا عید نوروز را هم شامل می‌شود.


نام
نام خانوادگی
متن پیام