بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های مارسی خیابان کورس ژولین مارسی cours julien marseille street
خیابان کورس ژولین مارسی cours julien marseille street
17 اردیبهشت 1401

خیابان کورسژولینمارسی

کورس ژولین خیابانی در منطقه‌ی ششم شهر مارسی، کشور فرانسه می‌باشد.

این محله‌ی زیبا یکی از پرجنب ‌و‌ جوشترین مناطق شهر است. خیابانهای فرعی ژولین پر از آثار هنری و دیوارهای نقاشی شده می‌باشند.

درختان نخل در اطراف خیابان زیبایی آن را چندین برابر کرده اند. تراس کافهها و رستورانها در این محله معمولا پر از افراد محلی و گردشگر است.

بوتیکها و کتاب فروشیها هم در ژولین سبکی هنری و منحصر به فردی دارند.

 

 

تعداد زیادی گالری و سالن موسیقی و کنسرت نیز در گوشه و کنار این محله وجود دارند. بازارهای هفتگی همواره در میدان محله‌ی ژولین برقرار است، گلها چهارشنبهها و شنبهها، کتابهای عتیقه شنبههای یک در میان و تمبرها در روزهای یکشنبه‌ی هر هفته به فروش می‌رسند.

برای گردشگرانی که به دنبال محله‌ای به روز و جالب برای بازدید هستند، کورس ژولین بهترین گزینه است. 

اگر قصد سفر با تور مارسی را دارید، در این مطلب با بیسان همراه باشید. 

 

 

 

تاریخچه‌ی محله‌ی کورس ژولین

تا حدود سال 1970، کورس ژولین در مارسی محل تبادلات ممتاز تجاری محصولاتی مانند میوه و سبزیجات بوده است.

کشاورزان حدود نیمه شب با محصولات خود به ‌این محله می‌رسیدند. دو دسته‌ی کاملا مجزا از بازرگانان و عمده فروشان در امتداد محله‌ی ژولین وجود داشتند که محصولات باغبانان بازار محلی را می‌فروختند. عمده فروشان عمدتا محصولاتی را از آفریقا ارائه می‌دادند که تازه به بندر قدیم شهر رسیده بودند، محصولاتی مانند: کنگر فرنگی از تونس، پرتقال از الجزایر، گوجه فرنگی از مراکش، آناناس و موز از آفریقای سیاه.

در حوالی سال 1960، شهر مارسی به منظور رفع تراکم و شلوغی در مرکز شهر و منطقه‌ی ژولین، تصمیم گرفت تا تمام فعالیتهای مربوط به میوه و سبزیجات را به منطقه‌ی دیگری به نام آرناواکس (Arnavaux) اختصاص دهد. 

 

 

 

جاذبههایمحله‌یکورسژولین

  • هنر خیابانی

نقاشیهای گرافیتی تمام نقاط موجود در کورس ژولین را دربرمی‌گیرد. همه‌ی دیوارها پر از نقاشیهای رنگارنگ هستند که توسط نقاشان معروف یا افراد معمولی کشیده شده‌اند. این مکان زیبا با منظره‌ای جالب بهترین نقطه برای گرفتن عکسهای هنری است. 

 

 

 

  • کافه گردی

خیابانهای کورس ژولین پر از کافه و رستوران است. انواع غذاهای خوشمزه از تاپاس و مکزیکی گرفته تا همبرگر، برای هر سلیقه‌ای در این محله پیدا می‌شود.

سعی کنید طعم غذاهای آفریقایی و هندی را امتحان کنید. غذاهای ارزان قیمت نیز مانند فلافل و سیب زمینی سرخ شده در فست فودها موجود هستند. چند نمونه از رستورانهای کورس ژولین عبارتند از: 

  1. لیوینگ آرت (Living Art's): این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی، اروپایی و معاصر می‌باشد. 
  1. بیسترو ونیتین (Bistro Venitien): این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی، اروپایی، ایتالیایی و تایلندی می‌باشد. 
  1. لو رسترو پروونکال (Le Resto Provencal): این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی، اروپایی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. اولیز رستوران (l'Oleas Restaurant): این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی، اروپایی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. لو ناتیک: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی، اروپایی و دریایی می‌باشد. 

 

 

 

  • مراکز خریدکورس ژولین

بوتیک و مراکز خرید زیادی در گوشه و کنار کورس ژولین وجود دارند، از فروش لباسهای طراحی شده توسط بومیها گرفته تا لباسهای دست دوم. برای خرید سوغاتی هم می‌توانید به مغازههای صنایع دستی مانند کیف و زیورآلات سر بزنید. این همان چیزی است که کورس ژولین را به‌ یکی از باسابقهترین محلههای مارسی تبدیل می‌کند. به ‌یاد داشته باشید که در فرانسه مغازهها معمولا از 10 صبح تا 6 یا 7 عصر باز هستند و احتمالا حدود دو ساعت برای ناهار بسته می‌شوند. بسیاری از مغازهها نیز یکشنبهها تعطیل هستند. چند نمونه از بوتیکهای موجود در کورس ژولین عبارتند از: 

  1. چِری بونز (Cherry Bones): یک بوتیک کوچک از مجموعه کارهای دستی مانند جواهرات، کیف، لوازم جانبی و سایر خلاقیتهای منحصر به فرد می‌باشد. 
  1. مونسترا دیوا (Monstro Diva): این بوتیک مجموعه‌ای از کلاهها و جواهرات با طراحیهای شاد و محلی ارائه می‌کند. 
  1. آلیکا (Allika): در این بوتیک لوازم جانبی مخصوص کودکان، کیف، جواهرات، لباس و اجناس سرامیکی، همگی دست ساز و در سری محدود تولید می‌شوند. 
  1. تاتا زیزه (Tata Zize): این بوتیک لباسهایی که با پارچههای اصیل مارسی دوخته شده اند را به فروش می‌رساند. 

 

 

 

  • کنسرتهاو نمایشگاههای جالب

در محله‌ی ژولین شاهد اجرای زنده‌ی سبکهای مختلف موسیقی خواهید بود. این محله ‌یکی از مکانهای مشهور مارسی برای اجرای تورهای بین‌المللی موسیقی می‌باشد. از طرف دیگر، همواره نمایشگاههایی در اطراف منطقه‌ی ژولین در حال برگزاری هستند. در بسیاری از کافهها نیز در تعطیلات آخر هفته‌ی تابستان موسیقی زنده اجرا می‌شود. 

 

 

 

آدرس و دسترسی به کورس ژولین

برای دسترسی به محله‌ی ژولین می‌توانید بر خط 2 مترو سوار شده و در ایستگاه نوتردام دو کورس ژولین (Notre Dame du Mont Cours Julien ) پیاده شوید. همچنین اگر بخواهید از اتوبوس استفاده کنید، با سوار شدن بر خط 74 می‌توانید در ایستگاه Trois Freres Barthelemy پیاده شوید. 

آدرس: Marseille, France 13005 Marseille,

 

اگر قصد خرید تور فرانسه و سفر به مارسی را دارید، حتما چند ساعت از وقت خود را در کورس ژولین بگذرانید. این محله‌ی زیبا و رنگارنگ با آثار هنری و نقاشیهای زیبا احساسات شما را به وجد می‌آورد. همچنین مراکز خرید و رستورانهای زیادی نیز در آن خواهید یافت که شما را سرگرم می‌کنند. از این مطلب می‌توانید به عنوان راهنمای سفرتان استفاده کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام