بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ موزه‌ی آلمان مونیخ Deutsches Museum
موزه‌ی آلمان مونیخ Deutsches Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه‌ی آلمانمونیخ

موزه‌ی آلمان بزرگ‌ترین موزه‌ی علوم و فناوری جهان است و در جزیره‌ای در شهر مونیخ واقع شده است. این جاذبه‌ی شگفت انگیز به دلیل وجود آثار باستانی باورنکردنی و قدمهای مهمی‌ که در زمینه‌ی علم و فناوری برداشته است، بسیار مشهور می‌باشد. ایده‌ی ایجاد این موزه برای اولین بار در سال 1903‌ توسط اسکار فون میلر (Oskar von Miller) صورت گرفت و با استقبال زیادی روبه‌رو گشت. موزه‌ی آلمان با حدود 28 هزار شیء که در 50 حوزه‌ی مختلف فنی و طبیعی به نمایش گذاشته شده‌اند، سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. برای مدتی از این موزه برای میزبانی کنسرتهای پاپ و راک از جمله The Who، جیمی هندریکس و التون جان استفاده می‌شد. 

در نمایشگاه‌های موزه آلمان، از تندیس‌های چوبی و ابزارهای اولیه نجومی ‌گرفته، تا آخرین علوم در مورد گرمایش کره زمین به نمایش در آمده‌اند. این موزه یک سفر زمانی بین فناوری‌های اولیه و فناوری‌های پیشرفته است، زیرا توسعه هر رشته علمی و فنی از ابتدای کار تا به امروز را می‌توانید در آن دنبال کنید. مجموعههای گسترده‌ی مربوط به حمل و نقل شگفت آور هستند و قطار، هواپیما، کشتی، اتومبیل و حتی دوچرخه را نیز پوشش می‌دهند. می‌توانید یک ماکت از دوقلوهای بارون قرمز از جنگ جهانی اول را مشاهده کنید، یک گوندولای ونیزی را از نزدیک ببینید و به داخل یک قایق ماهیگیری چوبی قرن نوزدهم بروید. 

اگر قصد خرید تور مونیخ و بازدید از موزه‌ی آلمان را دارید، در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچهو نمایشگاه‌های موزه آلمان

چند ماه قبل از نشست انجمن مهندسان آلمان در سال 1903، اسکار فون میلر گروه کوچکی را تشکیل داد که از تمایل وی برای ایجاد یک موزه علوم و فناوری حمایت کردند. این گروه برای نشان دادن حمایت و پشتیبانی خود به طور خودجوش 260،000 مارک به او اهدا کردند.  

در ژوئن سال 1903، شاهزاده لودویگ موافقت کرد تا به عنوان حامی‌ موزه عمل کند و شهر مونیخ، جزیره‌ی کول (Coal Island) را به عنوان محلی برای راه‌اندازی این پروژه اهدا نمود. از آنجا که هیچ ساختمان اختصاصی برای موزه‌ وجود نداشت، نمایشگاه‌ها در موزه ملی به نمایش گذاشته می‌شدند. در 12 نوامبر 1906، نمایشگاه‌های موقت در موزه ملی به طور تشریفاتی برای عموم افتتاح شد و در 13 نوامبر سنگ بنای آن برای موزه‌ی دائمی نهاده شد. 

نام اول این موزه، یعنی "موزه آلمان برای شاهکارهای علوم طبیعی و فناوری"، برای محدود کردن آن به پیشرفت‌های آلمان در علم و فناوری نبوده است، بلکه برای بیان اهمیت علم و فناوری، به مردم آلمان بوده است.  

اسکار فون میلر پس از تاخیر در حدود ده سال موزه جدید را در هفتادمین سالگرد تولد خود، در 2 مه 1925 افتتاح کرد. قبل و در طول جنگ جهانی دوم، بودجه‌ی کمی توسط حزب نازی به این موزه تعلق گرفت. در اواخر سال 1944، موزه مورد حمله‌ی بمباران‌های هوایی قرار گرفت و 80% ساختمان‌ها و 20% از این نمایشگاه‌ها آسیب دیده و نابود گشتند. هنگامی‌ که سربازان متفقین در آوریل 1945 به مونیخ حمله کردند، کارل بسلر (Karl Bässler)، مدیر موزه، به سختی موفق شد آخرین پل به جزیره‌ی موزه را از انفجار نجات دهد. پس از جنگ موزه مدتی به منظور تعمیرات و بازسازی بسته شد. 

در نوامبر سال 1945، توانستند كتابخانه را دوباره افتتاح کنند و به دنبال آن سالن كنگره نیز در ژانویه سال 1946 بازگشایی شد. نمایشگاه ویژه‌ای در پنجاه سالگی موتور دیزل، در اكتبر 1947 افتتاح شد، و نمایشگاه‌های دیگر نیز در ماه مه 1948 شروع به بازگشایی مجدد کردند. 

در دهه‌ی 1950، موزه‌ی آلمان بیشتر بر روی علوم طبیعی متمرکز بود تا فناوری، و بسیاری از نمایشگاه‌های بزرگ سنتی مانند مهندسی عمران از نظر اندازه کاهش یافتند تا راهی برای پیشرفت بیشتر در فن آوری مدرن باشند. در آگوست 1969، کپسول فضایی آپولو 8 در یک نمایشگاه ویژه با عنوان "انسان و فضا" به نمایش درآمد و در سال 1970 اولین متصدی تمام وقت، تئو استیلگر (Theo Stillger)، منصوب شد.  

در اوایل دهه‌ی 1980 آتش سوزی در یکی از نمایشگاه‌ها، منجر به ایجاد خسارات شدیدی به چندین نمایشگاه دیگر شد. این اتفاق با تلاش گسترده‌ای برای بازسازی روبه‌رو شد، و با ایجاد ساختمان جدید، فضای کل نمایشگاه تا سال 1993، به 55 هزار مترمربع رسید.  

در سال 1996، دولت بایرن ساختمان‌هایی را در منطقه تاریخی ‌ترسینهاچه (Theresienhöhe) در مونیخ به موزه‌ی آلمان واگذار کرد که نتیجه‌ی آن ایجاد موزه‌ی جدید "حمل و نقل" بود. موزه‌ی مرکز ‌ترافیک آلمان (Deutsches Museum Verkehrszentrum) که در سال 2003 افتتاح شده است، اکنون وسایل نقلیه جاده‌ای و قطارهایی را که از موزه‌ی آلمان برداشته شده بودند را، در خود جای داده است. 

 

 

موزه‌ی آلمان ، مکانی مناسب برای کودکان 

قطعا فرزندان شما عاشق کندوکاو در این موزه خواهند شد. در موزه‌ی آلمان نمایشگاه‌های تعاملی بسیار و همچنین یک بخش کامل برای کودکان کنجکاو ارائه شده‌اند. در بخش پادشاهی کودکان (Kid’s Kingdom)، اکتشافگران کوچک می‌توانند پشت یک موتور آتش نشانی واقعی بنشینند، پرواز کنند و یا با گیتار غول پیکر موسیقی بنوازند.  

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود به موزه‌ی آلمان

موزه‌ی آلمان از ساعت 9 صبح الی 5 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و هزینه‌ی ورود برای هر بزرگسالان 12 یورو، و برای کودکان 4 یورو می‌باشد.

آدرس و دسترسی به موزه‌ی آلمان

مکان اصلی موزه‌ی آلمان، جزیره‌ای کوچک در رودخانه ایسار (Isar) در شهر مونیخ است و دسترسی به آن از طرق زیر امکان پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 132 و 62 

قطار: خطوط S2، S3 و S4 

مترو: خطوط U7 و U8 

لایت ریل: خط 16 

آدرس: Museumsinsel 1, 80538 München, Germany 

 

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از موزه‌ی آلمان، بزرگ‌ترین موزه‌ی علوم و فناوری دنیا را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید، سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 


نام
نام خانوادگی
متن پیام